Maand in woord en beeld: september 2022 #2

Dag 259 – Inpakdag voor twee weken la bella Italia!

Paklijst © Le petit requin

Dag 260 – Meer dan 1000 km op de teller richting onze eerste hoofdbestemming, dat was op zich wel te doen in 1x, maar gezien hoe moe we allebei waren, besloten we een tussenstop in Toscanië in te lassen.

Duomo di Pienza © Le petit requin

Dag 261 – Dat zorgde ervoor dat we het mooie en pittoreske dorpje Pienza ontdekten vooraleer we verder trokken naar Napels.

Pienza © Le petit requin

Dag 262 – Ik droom al meer dan 20 jaar – sinds mijn eerste van zes jaren Latijn – van een bezoek aan Pompeï en vandaag was het eindelijk zover! Mijn Latinistenhart 🥰

Pompei © Le petit requin

Dag 263 – De ene dag genieten van fantastistisch bewaarde ruïnes, de andere van de veroorzaker ervan.

Vesuvio © Le petit requin

Dag 264 – Uiteraard stond er ook een dagje Napels stad op het programma!

Galleria Umberto I Napoli © Le petit requin

Dag 265 – Op onze voorlopig laatste dag in/rond Napels gingen we duiken naar resten van de Romeinse stad Baia in het archeologisch onderwaterpark in de baai van Bacoli

Archeologisch park van Baia © Le petit requin

Dag 266 – De nachtveerboot bracht ons naar Sicilië, waar onze monden openvielen bij de prachtige tempels in Agrigento 😍

Concordiatempel Agrigento © Le petit requin

Dag 267 – Een dag later was al even waaw toen we de natuurpracht van de Etna met zijn vele kraters ontdekten

Etna © Le petit requin

Dag 268 – Regendag = rustdag op hotel. Al sleurden we onszelf ’s avonds wel naar Riposto voor wat frisse zeelucht (en eten)

Riposto © Le petit requin

Dag 269 – Nog een druilerige dag, dus kozen we voor een vrij korte, maar daarom niet minder mooie wandeling op de flanken van de Etna en ontdekten zo deze mooie in een lavastroom uitgesleten grot

Grotta di Serracozzo © Le petit requin

Dag 270 – Mountainbiketoertje van Noto naar Noto Antico, ondertussen genietend van prachtige barok.

Cattedrale di Noto © Le petit requin

Dag 271 – Na het amfitheater in Pompeï ontdekten we vandaag het theater van Taormina. Ik krijg echt zin om opnieuw Latijn en Grieks te studeren

Teatro antico di Taormina © Le petit requin

Dag 272 – Na Vesuvius-de-historische en Etna-de-machtige trokken we vandaag naar Stromboli-de-vuurspuwende. On-ge-loof-lijk impressionant om dit te zien, fantastische avond! 😍

Stromboli © Le petit requin

Dag 273 – ’s Ochtends, wachtend op de veerboot die ons terug naar Milazzo zou brengen, bleek hij al bijna even vurig gloeiend 😄 De rest van de dag bracht een rustige rit langs de kustlijn, een tussenstop in het mooie Cefalù en een inscheping op de nachtboot in Palermo.

6 reacties

1. Weer genoten van al jouw prachtige foto’s!
    Dank je wel voor het delen, lieve Haaike 😘

2. Oh wow! Ik zou direct willen vertrekken naar Italië en Sicilië nu 🙂

3. Ha zo blij te zien dat ik niet de enige ben met zo’n georganideerd meeneemlijstje 😀
    Ooo Pompei! Ik bezocht het tijdens een schoolreis maar zou er heel graag nog eens naartoe gaan. Zo’n impressionante site. En Sicilië wil ik ook heel graag eens doen!

• Haha, dat meeneemlijstje heeft Johan ooit gemaakt voor onze Canadareis en heb ik een tijdje geleden gefinetuned door elke mogelijke reis in uitklapbare lijstjes te zetten, waardoor we nu gewoon moeten openklikken wat we die vakantie van plan zijn om te doen (fietsen, dagwandelingen of huttentocht, duiken etc.) en dan hebben we meteen alles 🙂
      Sicilië is echt de moeite, absoluut een aanrader! Achteraf bekeken hadden we er gerust de hele twee weken vakantie kunnen doorbrengen, want er is nog zoveel meer te zien (al had ik Pompeï, de Vesuvius etc. ook niet willen missen, dus het had vooral een langere reis mogen zijn 🙂 ).

4. oooh zijn die duiken in Baia moeilijk? Hoe diep ligt dat? Veel stroming?

Ooit in Céfalu vakantie gehad met vriendin en dan ook Taormina enz bezocht, maar wat vooral van die vakantie is bijgebleven is elke dag het gevoel te hebben van opgejaagd wild te zijn voor de Siciliaanse mannen. ‘k Voelde er me nooit een second op mijn gemak. (niet van in gevaar eh, maar gewoon nooit met rust gelaten).

Misschien moet ik nu wel eens terug, nu ik ouder en omringd met mijn eigen mannen ben.

• Neen, die duiken zijn van de makkelijkste die ik ooit gedaan heb! Geen stroming en maar 5-6m diep, dus het moeilijkste was onder blijven 😂
      Ik heb die ervaring met Siciliaanse mannen gelukkig niet gehad, maar was inderdaad wel het merendeel van de tijd met Johan onderweg. Moet ongelooflijk lastig geweest zijn, want ook al heb je (gelukkig) niet het gevoel in gevaar te zijn, je niet eens op je gemak kunnen voelen is ook intimidatie en niet acceptabel!