Maand in woord en beeld: december 2021 #2

Dag 351 – Kerstcadeautje van een van de chefs

Frey chocolade (Le petit requin)

Dag 352 – Schattig bezoek in de tuin

Egel (Le petit requin)

Dag 353 – Onze boekencadeautjes voor 2022 staan klaar onder de kerstboom. Oef, geen kloefers erbij 😅

Le petit requin

Dag 354 – Kerstdecoratie knutselen

Dag 355 – Jammer genoeg geen tijd gevonden om het hele lichtfestival mee te pikken, wel een glimp bij de ingang kunnen zien toen ik toevallig in Zürich was

Landesmuseum Zürich (Le petit requin)

Dag 356 – Onze nieuwe bureautafel is er! Handgemaakt uit gerecycleerd hout 😍

Le petit requin

Dag 357 – Met de nachttrein naar België (of ja, naar Keulen en daar overstappen naar Brussel), voor het eerst ook eens in een coupé voor twee

Nachttrein Zürich-Keulen (Le petit requin)

Dag 358 – Kerst waar het – voor mij dan toch – hoort, bij familie 🥰

Le petit requin

Dag 359 – Op bezoek in Oostende, dus ook even naar de zee. Voor het eerst bij Fort Napoleon i.p.v. in het centrum en dat gaan we nog doen, want wat is de kust daar meteen veel groener en rustiger

Noordzee Oostende (Le petit requin)

Dag 360 – Ik een beetje ziek, bij degenen waar we op wandelbezoek gingen eentje ziek en eentje hoogrisicocontact, dat werd – ondanks wederzijdse negatieve zelftesten – op veilig spelen, bezoek afzeggen, in de zetel kruipen en al wat kunnen snuisteren in alle verwennerij van de afgelopen dagen

Le petit requin

Dag 361 – Een dag later ging het alweer pakken beter (typische “vakantiestartverkoudheid” dus) en leidde een ritje naar Aalst ons langs deze heerlijke over the top voortuin. Ik zou het in geen miljoen jaar in mijn eigen hof willen hebben staan, maar op een ander denk ik alleen maar “een iglo met ijsbeertjes! Een sneeuwmannetje op een schans! Fotooo”

Dag 362 – Op naar Brussel met stop bij Tour & Taxis. Fantastisch om te zien wat daar allemaal – eindelijk – gerealiseerd wordt!

Tour & Taxis Brussel (Le petit requin)

Dag 363 – Heerlijke dag met een vriendin en daarbij o.a. al dit moois & pakkends te zien krijgen 🥰

Dag 364 – Vandaag was Gent aan de beurt. En zo zag ik voor het eerst het Vredesmonument in de Gentbrugse Meersen.

Vredesmonument Gentbrugse Meersen (Le petit requin)

Dag 365 – Boekencadeaus kopen bij Passa Porta, genieten van de immer mooie grote Markt, smullen van een Brusselse wafel en daarna het jaar heerlijk afsluiten bij mijn broer en zijn vriendin. Perfecte dag!

Broodhuis Brussel (Le petit requin)

11 reacties

1. Oh dat egeltje! 😍
    En dag 363 🥰 Was eigenlijk heel benieuwd welke foto je voor die dag zou kiezen en had gegokt op de foto van ‘onze Hirut’. Vind het heel mooi hoe ze zusterlijk naast de meisjes van Delvaux staat!

• Hihi, ik heb heel lang getwijfeld om voor “Hirut” of voor Delvaux te gaan, dus zelfs als het Delvaux was geworden, had je er met Hirut nog niet naast gezeten. Toen ik ze naast elkaar plaatste, pasten ze op een of andere manier dan toch weer bij elkaar en was het rap beslist dat ik niet ging kiezen 🙂

2. Oh, blijkbaar ben ik toch een beetje bij jullie op bezoek geweest. (Mijn Patronus is een egeltje.) Zo blij voor je dat je dit jaar Kerst wél samen met je familie hebt kunnen vieren. Dan voelt het pas echt aan als Kerst hé. De nieuwe bureautafel ziet er trouwens heel mooi uit én de kartonnen dennenappels ook. Hopelijk heb je met een pons of snijvorm kunnen werken en heb je niet alle laagjes met de hand moeten uitknippen.

Het toeval wil dat ik – nu we besloten hebben om Londen nog maar een jaartje langer uit te stellen (Awoe Corona!) – samen met mijn nicht een appartementje heb gehuurd in dat gedeelte van Oostende. Geen drukte maar wel een fijne uitvalbasis om een aantal hopelijke even fijne daguitstapjes te kunnen doen.

• Hihi, altijd opnieuw welkom in onze tuin 😉
      Ben je al naar Oostende geweest? Ik ken er zelf niet zoveel, maar als je rustiger wilt wandelen dan aan de typische dijk, leek Fort Napoleon mij wel een goede uitvalsbasis (of dat hoop ik toch, want we hadden geen tijd om meer te wandelen dan even het strand op en al weer terug).

• Nee, we gaan pas begin mei maar we kijken er wel al allebei volop naar uit. Ik hou vooral van de zee wanneer het er niet te druk is dus ik denk dat we goede locatie hebben uitgekozen en als we de drukte in Oostende zelf toch eens willen trotseren zijn we er vrij snel met de tram of overzet.

3. oh nee zo’n over de top tuin blijf ik over de top vinden, zelfs al passeer ik er maar net. Bij mijn moeder in de straat is er ook zo’n tuin en ik krimp altijd wat in elkaar als ik er passeer

• Haha, ik kan dat nog wel hebben. Niet teveel, maar zo hier en daar een zotte tuin, dat vind ik vooral grappig 🙂
      Is die tuin in de straat van je moeder er enkel met kerst of is dat kitsch voor het hele jaar door?

• gelukkig enkel met Kerst een maand. ‘k Moest van mijn mama ooit eens mee op bezoek om alle kerststallen en bomen die binnen staan moest gaan bewonderen. Ik maar mijn best doen om daar niet met mijn ogen ontzet te staan rollen en zo snel mogelijk weer naar huis te gaan. Het was echt lelijk…echt lelijk. En alles pinkte en flashte . Ugh

4. Zo te lezen heb je de feestdagen heerlijk doorgebracht 🙂 🙂 en met leuke cadeautjes!