Maand in woord en beeld: juni 2022 #2

Dag 167 – Lunch aan het meer met tam fonteintje (de kapitein van de veerboot, die vlakbij aanmeert, heeft een aan-uit-knop, zodat passagiers niet nat worden)

Zürichsee © Le petit requin

Dag 168 – Naar België! Wat met vier treinen in 8,5u tijd had moeten lukken, werd uiteindelijk een calvarietocht van bijna 12u met 6 treinen, twijfel of we überhaupt nog in België gingen geraken en uiteindelijk een nachtelijke taxi van Keulen tot bij mijn ouders…

Köln HB © Le petit requin

Dag 169 – Toekomen in België, dat betekent quasi altijd zelfbestelde cadeautjes uitpakken. Dit keer vooral dingen om zelf cadeau te geven, maar ook vrolijke sneaker-ballerina’s.

© Le petit requin

Dag 170 – Wandelingetje in mijn ouderlijk dorp langs bekende en nieuwe paden

Standbeeld © Le petit requin

Dag 171 – Onze tour de Belgique is weer gestart, met vandaag haltes in Aalst en Gent

Station Gent-Sint-Pieters © Le petit requin

Dag 172 – Vooraleer we halte Brussel konden aandoen, moest er eerst een vogeltje gered worden dat groggy in de garage lag

Heggenmus © Le petit requin

Dag 173 – Jarig! Met kort na middernacht een berichtje met het beste cadeau van de dag, mijn nichtje! (sorry, aan alle anderen, maar dit viel niet meer te overtreffen 🥰). Met overdag een heerlijke fietstocht met Johan en mijn ouders, met een videocall met de kersverse ouders, met mooie bouwkundige erfgoedontdekkingen, met lieve verjaardagswensen, met andere fantastische cadeautjes en met lekkere taart. Insert soundtrack Perfect day van Lou Reed!

Ancien ascenseur nr. 1 Canal du centre © Le petit requin

Dag 174 – Kraamkostkokerij!

Kraamkost weckketel © Le petit requin

Dag 175 – Grappig, dat ik ca. 22 jaar in mijn ouderlijk dorp gewoond heb, maar nog nooit de kerk was binnen gestapt. Nu dus wel, inclusief spontane uitleg van een vermoedelijk 70-jarige koorknaap met een bad boys-t-shirt 😄

Sint-Gorikskerk Haaltert © Le petit requin

Dag 176 – Op kraambezoek! 🥰

Maandbodietjes © Le petit requin

Dag 177 – Tour de Belgique, deel Zottegem en Brakel, alwaar een naar-Nederland-verhuisde-Belgische en een naar-Zwitserland-verhuisde-Belgische op bezoek gingen bij een 10-weken-geleden-moeder-geworden-Belgische 🤗 (de foto was dan weer het andere uiterste, toen ik bij het station van Zottegem op mijn lift zat te wachten en gefascineerd werd door een caféterras op een zondag om 9u30 ’s ochtends)

Zottegem © Le petit requin

Dag 178 – Die dag dat ik eigenlijk in de namiddag naar een saai werkevent in Brussel zou gaan, maar bij een veel te schattig nichtje (en haar ouders natuurlijk 😜) bleef plakken. Er komen hier geen (herkenbare) foto’s van haar tot zij oud genoeg is om zelf te beslissen (algemene regel), dus werd het deze van een al even zachte knuffel op mijn kinderkamer 😀

Hondenknuffeltje © Le petit requin

Dag 179 – Terug naar huis

Köln HB © Le petit requin

Dag 180 – Boodschappen doen en zonder het er om te doen (stelt-u-voor, de moeite die dat zou vragen 🤣) eindigen met een perfect afgerond getal, dan loop ik dus met een grote smile op mijn gezicht naar buiten

© Le petit requin9

Dag 181 – Op stap in de gemeente met de kantonale dienst monumentenzorg en zo nieuwe, mooie plekjes ontdekken

Mariafeld Meilen © Le petit requin

5 reacties

• Ja, ik vond dat beeldje ook heel mooi. Stond jammer genoeg wat verstopt tussen de hagen, dus zonder mijn moeder die erop wees, zou ik het niet eens gezien hebben.
      Dat prijsverschil is belachelijk he, tussen 0,5 en 1,5l. Normaal probeer ik enkel grote flessen te kopen, maar zeker op het werk is dat soms lastig (krijg het dan niet leeggedronken en tegen dat ik dan na het weekend terug ben, is de bruis er al uit, zo’n dingen). Goedkoopste zou sowieso zijn om enkel maar kraantjeswater te drinken, maar dat lukt mij nog niet bepaald (en dan liever cola zero dan in de snoep vliegen, al is het soms ook wel gewoon beide…).

1. Heerlijk dat je zo’n fijne verjaardag hebt gehad, mét het mooiste verjaardagscadeau 😀
    Oh, dat kraamcadeautje met die vogeltjes 😍 Zijn dat bodiekes voor iedere maand?

• Jah, heb ge efkes? 🙂
      Normaalgezien hadden wij in Zürich op een trein vanuit Chur (ook in CH) naar Frankfurt (met tussenstop in Zürich) moeten stappen, maar omdat die trein al zoveel vertraging had in de andere richting, toen hij Zwitserland nog moest binnen rijden (is een lijn Hamburg-Chur), hebben ze hem nooit tot Chur laten rijden. Ding is namelijk dat Zwitserland, om zijn eigen treinroosters te beschermen, treinen die vanuit het buitenland komen en teveel vertraging hebben, gewoon niet meer binnen laat maar aan de grens stopt. Hun (eigenlijk zeer terechte) redenering is: die mensen moeten gewoon een keer extra overstappen, maar vinden sowieso wel een andere trein naar dezelfde bestemming die wel op tijd rijdt en zo moeten wij niet zitten sukkelen met treinen die met een uur of meer vertraging rijden.
      Ergo: wij zijn beland op gewone trein van Chur naar Basel met tussenstop in Zürich. Normaal kunnen we dan gewoon in Basel SBB overstappen op de internationale naar Frankfurt, maar degene die daar had moeten klaarstaan, was nog steeds onderweg naar Basel, dus om die vertraging een beetje goed te maken, moest die maar rijden tot Basel Bad (dichter bij de grens) en moesten wij een lokaal treintje van Basel SBB naar Basel Bad nemen. Daar konden we dan op onze trein stappen, die ondanks alle aanpassingen en inkortingen nog steeds 20 minuten vertraging had (dat waren dus uren vertraging geweest, had Zwitserland die zijn gewoon schema laten rijden).
      Waren die 20 minuten ook effectief 20 minuten gebleven, dan hadden wij in Frankfurt onze aansluiting op een directe trein naar Brussel gehaald, maar – vraag mij niet waarom, want uitleg hebben we niet gekregen – dat is 1u vertraging geworden. Aansluiting naar Brussel gemist dus en dat was de laatste trein. In Frankfurt hebben ze ons dan naar Keulen gestuurd, omdat er in Keulen nog meer kans was op een oplossing om nog naar Brussel te geraken. Jammer genoeg was er geen directe trein van Frankfurt naar Keulen, maar moesten we via een tussenstop in Köln Messe daarnaartoe. Daar bleek dus effectief geen trein meer naar Brussel te rijden en hebben ze dus alle gestrande reizigers in groepen opgedeeld. Wij zijn met een groepje met bestemming Brussel met de taxi gevoerd, maar er zijn er bijvoorbeeld ook in een taxi gestapt met bestemming Charleroi (die dus normaal in Brussel waren overgestapt op een lokale trein naar Charleroi, maar die aansluiting niet meer haalden). Er was één persoon die naar Luxemburg stad moest, die hebben ze een hotel aangeboden, aangezien een taxi voor hem alleen duurder was dan een hotel. Die heeft dus de dag erna de eerste trein naar Brussel moeten nemen.
      Inclusief vertraging van de trein zelf, in Frankfurt aanschuiven om bij het loket te vragen hoe of wat, in Köln nog eens (ah ja, en dan is er in Köln Messe nog een lokaal treintje ook uitgevallen en hebben we daar dus ook nog eens op een latere verbinding moeten wachten) zorgt dat dus voor úren vertraging. En zo wordt “Zürich – Frankfurt + Frankfurt – Brussel” plots “Zürich – Basel SBB – Basel Bad – Frankfurt – Köln Messe – Köln met de trein + taxi naar Brussel” 🙂
      Ik kan nu wel met de absurditeit lachen, maar op het moment zelf (ook geladen met bagage) was het natuurlijk wel minder tof.